A közösségi média marketing az online marketing szerves része, és megdöbbentően gyorsan fejlődik. A változó trendek és az aktualitások ismerete nélkülözhetetlen ezen a terepen. A Facebook, az Instagram és a YouTube egy egészen más világ, amiben ugyan már a tizenévesek is otthonosan mozognak, de ha nem a felhasználói oldalról tekintünk a dologra, akkor egészen más képet kaphatunk.
Szolgáltatóként vagy webáruház tulajdonosként a közösségi médiában rejlő erő kihasználása szinte magától értetődik. Nincs időd arra, hogy napi szinten posztolj? Nem tudod, mi érdeklő a potenciális vásárlókat? Milyen tartalmakat érdemes egyáltalán megosztani? Mennyire olvas a mai kor embere? Megelégszik néhány vicces képpel, és máris kattint?
A bizalom a tét!
Az Instagram nemcsak a felület sajátosságai miatt érdemel némi hozzáértést, hanem a speciálisan a platformra jellemző kommunikáció apropóján is. A csapból is folyó influencerek nem biztos, hogy a legjobb választásnak bizonyulnak, vagy ha mégis, akkor célszerű körültekintően megválasztani azt, hogy kivel érdemes hirdetni. A márkádba bizalmat fektető felhasználók körét a megfelelő kampányokkal növelheted, ehhez azonban sok esetben profi szakemberek segítsége szükséges.
Közösségi média ügynökséggel hatékonyabb?
Nem véletlen, hogy rengeteg cég inkább közösségi média ügynökségre bízza az ilyen munkát. A rendszeresség és a jól felépített kampány kiemelt szereppel bírnak. Ha folyamatosan jelen vagy, és teszed ezt a megfelelő minőségben, célcsoportod elvárásaihoz passzoló színvonalon, akkor jó eséllyel növekedésnek indulhat céged. A képviseltekhez passzoló posztok, a márkát reklámozó arcok hitelessé tehetnek, de a rossz választásokkal akár az ellenkezőjére is elsülhet a dolog.
Irány a YouTube világa!
Az online világban egyre többen választják az egyszerűen fogyasztható tartalmakat. Ha a YouTube világáról van szó, akkor itt biztosan lehetőség van arra, hogy emberközpontúan megmutasd azt, amit kínálsz. A televíziós reklámoknak leáldozott, a tökéletes hirdetés az, ami informál, szórakoztat, és a fogyasztó döntheti el, hogy érdeklődik-e, szán-e időt egy-egy videós tartalom megtekintésére. Igaz ez az influencerek kínálta lehetőségekre, és saját YouTube csatornád felépítésére egyaránt.